Apocalypse 2024

  • Bundesrepublik Deutschland Der Junge mit dem Hund (mehr)
Trailer

Inhalte(1)

Nach dem Vierten Weltkrieg leben nur wenige Überlebende im postapokalyptischen Amerika. So wie der junge Vic, der mit seinem mutierten, sprechenden Hund Blood umherzieht, immer auf der Suche nach Nahrung und Sex. Als sie der freizügigen Quilla June begegnen, folgt Vic ihr in eine unterirdische Stadt, deren faschistoider Anführer Lou Craddock seine eigenen Pläne mit Vic hat. (Verleiher-Text)

(mehr)

Kritiken (3)

Prioritäten setzen:

Goldbeater 

alle Kritiken

Deutsch So das war interessant! Der Junge und sein Hund ist auf jeden Fall ein unterhaltsamer und origineller B-Film, der einige wirklich verrückte oder langatmige Momente hat. Man wird sich jedoch wundern, welche Verrücktheiten und Unsinnigkeiten dem Drehbuchautor eingefallen sind, und das Ende des Films, das ist ein Witz wie aus dem Ärmel geschüttelt. Ich konnte mir wirklich nicht helfen, eine Kombination aus Lachen und einem erstaunten "Was?" Gesichtsausdruck zu haben. Don Johnsons Leistung ist anständig, aber mehr Aufmerksamkeit erregt sein cleverer sprechender Hund Blood. Ich bin unschlüssig, aus welcher Perspektive ich letztendlich diese Komödie betrachten soll. Überwiegen positive Gefühle und vielleicht komme ich irgendwann dazu, die Bewertung zu erhöhen. Für Liebhaber von Kuriositäten ist diese apokalyptische Sci-Fi-Komödie die richtige Wahl! ()

JFL 

alle Kritiken

Englisch It is surprising that six years before Mad Max 2 ushered in a boom of post-apocalyptic trash flicks, a film was made that we can see as a thorough satire of that whole genre category. A Boy and His Dog is not another film from the ranks of genre movies, as it is believed to be by the dozens of disappointed fans here who cannot get over the fact that this time they aren’t watching another western set in the ruins of civilisation. Instead, the film offers a caustic view of the very foundations of many macho genres. The post-apocalyptic setting doesn’t serve as an excuse to revive archetypal yet anachronistic narratives, but as the backdrop for the elucidating fall of all civilisational pretexts that disguise the animalistic nature of human existence. The titular boy and his dog are actually two sides of a human being, where the boy personifies the shallow libido, whose ego, strengthened by civilisational development, has been overcome by nature’s imperative to reproduce, but cannot get rid of his compulsion to ejaculate. Conversely, the dog represents the intellect and its desire to survive, which may paradoxically meant that his existential need is food. The two of them enjoy the unrestrained nature of life in the post-apocalyptic desert before the boy is lured into a bizarre civilisation that places the survival of the species above all else, though only for the purpose of preserving the power apparatuses, which leads to an absurd form of polygamy and control of sexual activity. The film’s final point brilliantly punctuates all of the consideration of the relationship of civilisation and monogamy toward the unbridledness proclaimed by all adventure stories. ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch The concept of the world itself is quite intriguing - America is a radioactive wasteland, a young man communicates telepathically with his dog, there's a scarcity of women, and a struggle to claim one for himself. Then throw in some other weird characters. Unfortunately, it's neither weird enough, nor action-packed enough, nor funny enough, nor dramatic enough to be rated any better. ()