Paris, Texas

  • Österreich Paris, Texas (mehr)
Trailer 2

Inhalte(1)

Vier Jahre nach seinem Verschwinden taucht der tot geglaubte Travis Henderson (Harry Dean Stanton) in einer Steinwüste nahe der mexikanischen Grenze auf. Ein Arzt benachrichtigt seinen Bruder Walt (Dean Stockwell), der den erinnerungslosen Mann in seinem noblen Haus in L.A. aufnimmt. Bei Walt trifft Travis auch auf seinen siebenjährigen Sohn Hunter (Hunter Carson), der seit der Trennung seiner Eltern bei seinem Onkel lebt. Langsam wird Travis von seiner Vergangenheit eingeholt: die unglückliche Liebe zu seiner jungen Frau Jane (Nastassja Kinski), die gescheiterte Ehe, seine Flucht. Nachdem Hunter zögerlich wieder Vertrauen zu seinem Vater gefasst hat, machen sich die beiden auf die Suche nach Jane. Der Beginn eine Odyssee durch den kargen Südwesten Amerikas... (Arthaus/Studiocanal)

(mehr)

Kritiken (4)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Paris, Texas ist ein unendlich langsamer Film, so unendlich wie das Flachland in Texas, das durch das Grün und einen blauen Himmel geschmückt ist, der während des erdrückenden Winters in Mitteleuropa ein Balsam für die Seele des Publikums ist. Warum? Weil die Zuschauer*innen das wunderschöne Ende, das atemberaubend ist und bei dem kein Auge trocken bleibt, verdienen müssen. Die junge Nastassja Kinski sieht wie meine erste Liebe aus. ()

gudaulin 

alle Kritiken

Englisch This road movie is considered to be Wim Wenders' best film and I basically agree with that. It is a very slow film that relies on atmosphere, camera work that utilizes amazing American exteriors, and the ability to perfectly capture subtly conveyed emotions of the film's characters. Above all, it relies on perfectly chosen music, which complements the story. The actors we cast well and have precise acting performances. Harry Dean Stanton is beautifully worn out, Nastassja Kinski is fragile and innocent even during her performance in a peep show, and the child actor performs flawlessly. Overall impression: 90%. It is a film about the breakdown of a marriage and an attempt to return, if not to the role of a partner, then at least to the role of a parent. ()

lamps 

alle Kritiken

Englisch A remarkable cinematic experience that pushes itself into our subconscious through its slow pace and the very restrained performances of the leading quartet in a very tedious but at the same time masterful way. Although I was mostly searching in vain for themes in this peculiar journey of self-discovery that would knock me down with their power and presentation, the novel formal aspect led by the perfect cinematography, the beautiful setting and the corresponding banjo music, and my great weakness for such creative escapades kept the star rating in the upper floors this time. I'm quite sorry, though, that the expected highly moving conclusion left me suspiciously cold, but at least it fit naturally into the overall easygoing context. 75% ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch This film is very well directed and of course very well written, but due to its slow pace, I simply couldn't get into it. Harry Dean Stanton is absolutely brilliant here, his dialogue with Nastassja Kinski is the highlight of the film, but it simply didn't evoke the necessary emotions in me, or rather not to the extent it should have. ()