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Der ursprüngliche Horrorklassiker, der dem Kino eines seiner gruseligsten Monster bescherte! Lon Chaney jr. spielt Larry Talbot, der auf das walisische Schloss des Vaters zurückkehrt und dort einer schönen Frau begegnet. In einer schicksalhaften Nacht begleitet Talbot sie zum Dorffest, auf dem eine Zigeunerfrau Jenny (Fay Helm) ihr Schicksal prophezeit. Die traumwandlerische Atmosphäre und die wirkungsvolle Kulisse in Verbindung mit der unheimlichen musikalischen Untermalung machen Der Wolfsmensch zu einem Meisterwerk des Horror-Genres ebenso wie der Kinogeschichte im Allgemeinen! (Universal Pictures Germany)

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POMO 

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Deutsch Auch wenn ich ein Fan von diesem Genre und von dieser Zeit bin, kann ich dem Film nicht mehr als 3* geben. Der Wolfsmensch von George Waggner bewegt sich faul in sicheren Klischees, er ist vorhersehbar, er enthält keine Überraschungen, die Roma-Schauspielerin kann nicht spielen und die nebeligen Kulissen des Waldes mit einer Fläche von 20 Quadratmetern haben dem Film auch nicht geholfen. Auch das Drama Vater/Sohn verleiht dem Film keine tiefere Dimension. Ein Klassiker ist der Film wahrscheinlich nur wegen der Leistung von Lon Chaney geworden. Der Werwolf von London, der 6 Jahre früher entstanden ist, bietet ein phantasiereicheres Drehbuch. ()

lamps 

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Englisch A promising premise shrouded in fog and supported by competent actors and a reasonable runtime, but that thrashes in a blanket of stagnating creativity, lacking a moment of surprise. Chaney is great and the beginning is exciting, but the most anticipated passages go around the viewer with a lack of expression that even the date of production cannot excuse. The transformation into the hairy monster is sloppy, and overall there is no dramatic drive that could satisfactorily sell the potential of the setting and escalate the tension to the heights that the comedic An American Werewolf in London reached with absolute mastery, and the fact that this is primarily a tragic drama about dealing with an unenviable fate does not change things much. The ending is OK, but I expected much more from a legendary horror film from my favourite era in the genre. ()

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DaViD´82 

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Englisch "As if dead men didn't have all eternity." A Universal classic that has only one significant flaw. A truly appalling “blow-dried" werewolf mask. Here the creators should have taken inspiration from Werewolf of London. And this is also true of the unimaginative superimposition during transformations. Otherwise, only positives remain. Chaney is the embodiment of charisma, and here he is clearly in his element. It is also full of tension, the music is first rate, and we even get atmospheric fog - served to us as a delicacy. It certainly does not copy the plot of its six years older (and better) brother from the city upon the Thames. It goes its own way. A way that has now been recycled countless times. Thus to reproach Waggner's Wolf Man for its classical scenario is not entirely, in fact not at all fair. ()

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