Eine Kinogeschichte

  • Südkorea Geuk jang jeon (mehr)
Trailer

Inhalte(1)

Der Student Sangwon aus Seoul möchte mit seinem Leben abschließen und trifft eine alte Freundin wieder, die bereit ist, ihn auf seinem Weg in den Tod zu begleiten. Tongsu, ein erfolgloser Regisseur, kommt aus dem Kino und bemerkt eine hübsche Frau, in der er die Schauspielerin des Films zu erkennen glaubt, den er gerade gesehen hat. Er folgt ihr. Dieser unsichere und verängstigte Mann scheint das verzerrte Spiegelbild des Studenten zu sein, in dem er sich wiedererkennt. Ob es um das Phänomen der Wiederholung geht, um die feine Distanz zwischen einer aus Liebe begangenen Tat und dem Tod oder schlicht um den Einfluss, den ein Kunstwerk auf das menschliche Verhalten haben kann, bleibt in der zweideutigen Handlung offen. (Verleiher-Text)

(mehr)

Kritiken (1)

Prioritäten setzen:

JFL 

alle Kritiken

Englisch Despite the unusual nature of its form, Tale of Cinema is a typical work of its creator, as it is based on the same motifs of his previous films, but it offers an original variation on their deployment and a new structure and function of the overall work. The film again deals with the relationship between one woman and two men, but this time it presents a much more complex relationship between the characters forming the central triangle. The film also works with division into two symmetrical halves, but unlike Hong’s previous works, the two halves are more loosely connected in terms of form and dramaturgy (this does not involve repeating or varying the same scenes). However, it thus much more compactly connects the characters and the variation of the motifs is conditioned by the story. Also in this case, the title of the film is the key to understanding it. Tale of Cinema refers to the plot, the structure of the narrative, the characters’ motivations and their interconnections, while also opening up the theme of self-reflexivity, which is richly represented in the film. ()