Tagebuch (554)
Best BL´s I´ve watched in 2023
Top 10 BLs overall:
1) Only Friends
2) My School President
3) Be My Favorite
4) Moonlight Chicken
5) Our Dining Table
6) Kiseki: Dear to Me
7) Never Let Me Go
8) My Personal Weatherman
9) Utsukushii Kare S2
10) The Eight Sense
Thai BLs:
1) Only Friends
2) My School President
3) Be My Favorite
4) Moonlight Chicken
5) Never Let Me Go
6) Between Us
7) A Boss and A Babe
8) Our Skyy S2
9) Cutiepie To You
10) Hidden Agenda
Japanese BLs:
1) Our Dining Table
2) Utsukushii Kare S2
3) My Personal Weatherman
4) Eternal Yesterday
5) End of the World With You
6) Utsukushii Kare - Eternal
7) If It´s With You
8) Tokyo In April
And all the BLs watched: Cutiepie 2 You, Between Us, Roomates of Poongduck 304, My School President, Eternal Yesterday, Never Let Me Go, Utsukushii Kare S2, Moonlight Chicken, Our Dating Sim, Bed Friend, The Eight Sense, A Boss and a Babe, A Shoulder to Cry On, End of the World With You, Our Skyy S2, Our Dining Table, Love Mate, Love Tractor, Star in My Mind, Be My Favorite, The Wedding Plan, Sing My Crush, Hidden Agenda, Tokyo in April, Be Mine Superstar, Only Friends, My Personal Weatherman, Kiseki: Dear to Me, Stay With Me, Jun and Jun, A Breeze of Love, If It´s With You
Best Books I´ve read in 2023 :))
Best books of 2023:
with rereads:
1) MDZS vol. 4 - 5
2) 2HA vol. 2 - 4
3) TGCF vol. 5 - 7
4) YUWU vol.1
5) Semantic Error vol. 1 - 3
6) Daisy Jones and the Six
7) Ballad of Songbirds and Snakes
8) The Hunger Games
9) The Poppy War
10) Guardian vol. 1
without rereads:
1) Semantic Error vol. 1 - 3
2) Daisy Jones and the Six
3) Ballad of Songbirds and Snakes
4) The Poppy War
5) The Burning God
6) Caraval
7) Finale
8) The Dragon Republic
9) Breaking Dawn
10) Midnight Sun
Top Manhwas:
1) Semantic Error vol.3
2) Our Dining Table
3) Love Tractor
4) Castle Swimmer
All books read:
PHYSICAL BOOKS: If We Were Villains, MDZS vol.4, Železná vdova, Seven Husbands of Evelyn Hugo, 2HA vol.2, Thousand Autumns vol.1, Chain of Thorns, Yuwu vol.1, MDZS vol. 5, TGCF vol. 5, Daisy Jones and the Six, TGCF vol. 6, Semantic Error vol. 1 - 3, Sha Po Lang vol. 1, The Poppy War, The Dragon Republic, Guardian vol.1, The Burning God, Thousand Autumns vol.2, 2HA vol. 3, 2HA vol.4, TGCF vol. 7
AUDIOBOOKS: New Moon, Eclipse, Breaking Dawn, A Ballad of Songbirds and Snakes, Caraval, Midnight Sun, Legendary, Finale, Night Circus, The Hunger Games
MANGAS/MANHWAS/COMICS: A Shoulder to Cry On, Our Dining Table, Yamada to Shounen, Castle Swimmer, Love Tractor, Semantic Error vol.3, Limited Run vol.1
The Crown S6
Na to jak jsem byla zklamaná z 5.série mě tahle příjemně překvapila i když jsem se teda náladově na ni musela naladit. Myslím, že všechny zmíněné události uchopili dobře a spousta z nich tahala za nitky mého srdce a nejednou jsem utírala slzy, což je u mě hlavní ukazatel, zda se mi seriál líbil. Myslím si, že to ukončili dobře a i v dobrém momentě. 5/5*
My Life With the Walter Boys
Fakt, že jsem to bingela během dvou dnů asi naznačuje, že je na tom něco hodně dobrého a nebo taky hodně špatného.. taky to může znamenat, že jsem prostě holka a tyhle milostné trojúhleníky mezi sladkým boyem a bad boyem si prostě dokážu ještě užít. Upřímně mi byly postavy sympatičtější než v The Summer I Turned Pretty a hodně se mi líbila i ta celá rodina a jejich dynamika. Prostě jsem si to užila a to je asi hlavní ... Na začátku jsem byla team Alex, ale Cole si mě později získal a myslím, že by Cole a Jackie měli být spolu. 4/5*
If It´s With You
Tohle bylo hodně roztomilé - líbilo se mi to asi hlavně proto, že po několika kratších dramatech na jedno brdo, kde jeden nebo oba tají jejich city aby si je vyjádřili v poslední minutě je tohle hodě osvěžující, protože tady spolu opravdu komunikují. Je to taková ta první láska, kterou by si každý přál. 4/5*
Uncanny Counter S1 and S2
Okay tohle je skvělý superhrdinské drama, rozhodně to bylo i hodně nahypované - ale vydrželo to ten tlak. Rozhodně moc povedené - člověk si ty postavy hned zamiluje - hlavně So Muna, on je pravděpodobně moje nová nejoblíbenější kdrama postava. První sérii možná ještě za mě chyběl ještě ždibet aby byla perfektní - ale jinak krásně zahrané a efekty i bojové scény on point. 4/5*
Za mě je druhá perfektní i když se zdá, že si to ostatní lidi nemyslí ... Libili se mi padouši i to jak rozšířili celkově lore - byla tam spousta plot twistů a i to bylo moc pěkně ukončené. Líbilo se mi i to jak v téhle sérii polemizovali o tom jak někdo může být dobrý i špatný zároveň. A samozřejmě So Mun got hot and i lost it :D .. za mě klidně můžou i pokračovat, ale jestli je ta manhwa done, tak to chápu. 5/5*
The Hunger Games: Ballad of Songbirds and Snakes
Jako člověk, který přečetl předlohu jsem se těšila a byla jsem zvědavá. A myslím si, že odvedliopravdu dobrou práci. Ano, určité věci museli vystřihnout a i když stopáž je šílená, vůbec mi to tak nepřišlo a každá minuta mi přišla důležitá. Herci byli skvěle vybraní a i celková cesta Snowa byla dobře podaná. Já bych možná ocenila kdyby Snow fungoval i jako vypravěč - možná by to tomu přidalo takový umf, ale jinak si myslím, že hodně povedené. 4,5/5*
Viděno ve 4D což byla zajímavá zkušenost - obzvlášť ten déšť a pach těch hadů :D .. Vítr ale nemusel být tak ledový :D
The Summer I Turned Pretty S2
Já asi fanouškem této série nebudu nikdy - prostě ten fakt, že Belly skáče z jednoho bratra na druhého a není to odůvodněné nějakou šílenou láskou se mi nelíbí a od ní mi to přijde hodně sobecké. To vypořádání se smrtí Susannah bylo zajímavé asi hlavně ze strany Laurel. A hodně mě bavili Stephen a Taylor. Herecky je to asi fajn, ale mám problém si oblíbit hlavní postavy. 3/5*
Jun and Jun
Upřímně jsou pro mě kbls buď a nebo - je hodně těch špatných, hodně těch průměrných a hrstka těch úžasných. Jun and Jun nemá nejlepší hodnocení na MDL, takže jsem neměla skoro žádná očekávání ale ty jo tohle bylo příjemné překvapení. Ano, příběh byl průměrný, ale naše hlavní dvojice to tak nádherně prodala, že jsem se náramně bavila. Chemie a napětí bylo on point a ani by mi nevadilo kdyby ta druhá dvojice dostala něco jako spin off. 4/5*
Stay With Me
Tohle mělo hroozně velkej hype i když jde jen o "bromance", takže jsem tomu samozřejmě musela dát taky šanci. Začalo to trochu pomaleji a zvláštněji než jsem čekala, ale hlavní postavy a ta rodinka si mě rychle získaly. Na to jak to začalo to eventuelně mělo docela dramatický příběh a když mi sem tam vadila ta teatrálnost tak si myslím, že byla i trochu potřeba aby tohle cenzurované BL naznačilo ten vztah mezi naším párem, což se myslím nakonec povedlo - oni dva jsou prostě zamilovaní. A jsem zvědavá co udělají s druhou sérií. A taky jsem do posledního dílu netušila, že tohle je adaptace Addicted ?!?!?! Prvního BL, které jsem viděla ?!?! - netušila jsem to, protože upřímně Stay With Me je něco úplně jiného než Addicted :D 4/5*
Kiseki: Dear to Me
Tohle byla pro mě láska na první díl a pro mě dosti návykové. Moc se mi to líbilo - možná i kvůli tomu, že jsem měla pocit jako kdybych koukala na zfilmovanou fanfikci. A jako ... Vím co se dělo mezi těmi gangy? Ne. Užila jsem si všechno co se odehrávalo mezi našemi páry? Absolutně. Páry byly zajímavé a měly napínavé příběhy, herci měli neuvěřitelnou chemii a dali tomu všechno. Bylo to akorát dlouhé a dostali jsme i happyend. Upřímně si nemám na co stěžovat. Ai Di bude moje nová oblíbená BL postava - what an icooon. ♥ 5/5*
My Personal Weatherman
Jak to říct .. prostě japonské BLs se zvláštní premisou jsou můj jam. Tohle bylo tak strašně zvláštní a v podstatě toxické a nakonec moc nic ohledně jejich vztahu nevyřešili - ale užila jsem si koukání náramně .. to si piště. Rozhodně to nejvíc prodala chemie naší hlavní dvojice, která se doslova dala krájet a několikrát mě nechala bez dechu a prostě byli dokonalííííí. Příběh byl docela jednoduchý, ale na těch 8 dílů to bylo akorát. Chtěla bych víííííc. 5/5*
Dangerous Romance
Not enough danger, not enough romance. Tohle prostě bylo zklamání - na Pertha jsem se moc těšila a on do tohodal všechno jako vždycky a i příběh vypadal dobře, ale opravdu pokud to chtěli nazvat Dangerous Romance tak to mohli uchopt trochu jinak - neříkám, že tam nebylo žádné "nebezpečí" ale bylo to hrozně roztříštěné. Chemie mezi naším hlavním párem je druhá věc ... Perth dělal fakt všechno co mohl... a Chimon je určitě skvělý herec, ale mohl si ale BL roli víc rozmyslet .. protože z těch asi tří pus co jsme dostali byly všechny dcl meh. Ke konci mi přišlo, že to už moc natahovali .. a ten fakt, že se snažili rozvést ty vedlejší páry v podstatě až v poslední epizodě taky nedávalo smysl pokud neplánujou duhou sérii or smt ... Celkově to ale bylo lepší než třeba Hidden Agenda-alespoň příběhově. 3/5*
Only Friends
Tohle opravdu předčilo moje očekávání. Kdo by to byl řekl, že GMM dokáže udělat i takový seriál. Myslím, že nepřeháním, když řeknu, že v BL nikdy nebyly tak komplexní postavy jako tyhle. S kamarádkou jsme si vždycky po dílu volaly a mohly jsme každou postavu rozebrat do nejmenších detailů. Taky jste mohly milovat i nenávidět postavu zároveň .. chápat určité chování a zároveň vědět, že je to špatné. Všichni herci do toho dali absolutně všechno .. u Khaotunga a Firsta jsem nečekala nic míň, ale ostatní nehorázně překvapili, obzvlášť Mark, Neo a taky Force i Book. Jsem ráda, že se to odehrávalo většinou mimo univerzitu a že jsou všichni starší .. .otevřelo to dvěře novým a originálním storylinám. Všechny páry byly zajímavé - nejvíc samozřejmě RaySand ... ano, je škoda, že nám nedali víc April a Cheum a Bostonův příběh mohl být víc dotažený, ale upřímně jsem s tím 100% spokojená a s největší pravděěpodobností se k tomu budu čas od času vracet. 5/5*
Utsukushii Kare - Eternal
Jestli mě alespoň trochu znáte, můžete vědět, že mám zvláštní posedlost s tímhle párem i když vím, že jak ten seriál, tak ten film nejsou úplně nejlepší :D .. Ale já je prostě miluju! Tn film je rozhodně nejhorší z těch tří věcí, co jsme dostali a chtěla jsem dát 3* maximálně, ale těch posledních asi 5 minut mě absolutně dostalo a i se všemi jejich chybami je vždycky budu milovat. jakože jestli Hira potřeboval skoro umřít aby si uvědomil, co chce být pro Kiyoiho tak asi nic proti :D 4/5* Riga a Yusei byli prostě úžasní ♥
Be Mine Superstar
Tohle začalo docela dobře - bylo to originální a pro mě i vtipné - mohlo to být něco jako další Secret Crush On You nebo My Beautiful Man, ale potom co odjeli do Japonska to bylo hrozně divné. A ten poslední "konflikt" byl tak strašně random a vůbec nic jsem z toho necítila ... O druhém páru ani nemluvím - jako proč tam byli, a ten jejich konflikt - just whyyy? .. proč je prostě nevyškrtli ? .. idk .. Jaa a First jsou super a dali do toho všechno, ale ten scénář fakt nebyl ono ... 2,5/5*
Love At First Sight
Hodně lidí psalo, že tohle vrátilo jejich důvěru v netflix romantické komedie, tak jsem tomu musela dát šanci. A rozhodně je to 1000x lepší než jiné netflix romanťárny, ale bylo to opravdu tak světoborné ... nemyslím si. Hlavní problém, dle mého názoru bylo to, že sice začneme mít nějaké pocity, ale náš pár dostaneme dohromady až na úplném konci - asi bych byla radši kdybychom měli více času s naším párem potom co spolu začali chodit a ne jen o tom slyšet skrz vyprávění když běží závěrečné titulky. Jinak asi celkové to nebylo špatné - konečně tam nebyly stupidní vtipy. 3/5*
Tokyo In April
Tak tady budu asi v měnšině ... tohle nebylo špatné, rozhodně ta jejich backstory byla hodně originální a jejich chemie super. Jen si myslím, že to opravdu mohlo být kratší. Ke konci už opravdu jen recyklovali scény a nedostávali jsme nic nového. A kolem 5.ep jsem z toho úplně vypadla a trvalo mi než jsem to dokoukala. 3/5*
Hidden Agenda
Okay, JoongDunk podruhé ... tahle show pro mě byla tak messy, protože první díl byl dcl meh.. další čtyři byly super, potom to šlo úplně dolů a nakonec to dopadlo docela dobře .. Přišlo mi, že se úplně nevědělo, co z toho chtějí udělat, protože to s "hidden agendou" zmizelo během asi pěti epizod. Potom mi přišlo, že si až moc hráli s Jokeovo osobností a ke konci i se Zoovo osobností. Ty problémy mi přišly ta kzvlážtní a vždycky jsme je vytáhli odnikud - jako ty problémy s rodinou, proč jsme je vytáhli skoro až v poslední epizodě ... Joong a Dunk byli svým způsobem skvělý a jejich chemie byla ještě lepší než ve Star in My Mind - ale fakt bych jim přála aby dostali něco pořádného... 3,25/5*
Sex Education S4
Okay, na tohle se spousta lidí těšila, a já taky a rozhodně si nemyslím, že to bylo tak hrozný, jak lidi říkají. Svým způsobem se mi tahle série hodně líbila, protože mi přijde, že jsme poukázali na spoustu problémů různých lidí, které normálně v jiných seriálech nevidíme - jako trans lidi, Jean s její potěhotenskou depresí, postižení, lidi jako Michael, který se prostě nemá rád. Zároveň mi ale přišlo, že i když už se delší dobu vědělo, že tohle bude poslední série - že stejně asi úplně nebyli ready to ukončit. Rozhodně asi chápu proč nechali ten konec takový polootevřený, ale myslím, že si měli uvědomit, že lidi prostě otevřené konce nemají rádi. Opravdu měli udělat třeba něco po 5ti, klidně i 10ti letech a ukázat nám, kde naše postavy jsou, když už tedy neměli čas nějak víc rozvádět jejich příběhy. Rozhodně se mi ale hrozně líbily příběhy Aimee, Erica, i Maeve a její mamky. Násmála jsem se, i jsem brečela, takže si fakt myslím, že to nebylo tak strašný :D 4/5*