Regie:
Woody AllenDrehbuch:
Woody AllenKamera:
Gordon WillisMusik:
Dick HymanBesetzung:
Mia Farrow, Jeff Daniels, Danny Aiello, Edward Herrmann, John Wood, Milo O'Shea, Dianne Wiest, George Martin, Van Johnson, John Rothman, Raymond Serra (mehr)Inhalte(1)
In der Zeit der großen Depression ist die einsame Kellnerin Cecilia (Mia Farrow) hoffnungslos dem Hollywood-Kino verfallen. Hingerissen von ihrem neuesten Lieblingsfilm, 'The Purple Rose of Cairo', reagiert Cecilia völlig verwirrt, als dessen Hauptfigur (Jeff Daniels) plötzlich von der Leinwand zu ihr hinabsteigt. Der Charme ihres Helden bezaubert sie - bis sie dem echten Schauspieler begegnet, der ihn spielt. Von beiden umgarnt, einer erfundenen Gestalt und einem berühmten Star, kann Cecilia Phantasie und Realität kam noch auseinander halten. Und sie entdeckt, dass beides manchmal nur um einen Herzschlag voneinander entfernt liegt. (MGM Home Entertainment)
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Kritiken (4)
Ich wünschte, ich hätte Woodys Welt gerade mit The Purple Rose of Cairo kennengelernt. Aber das ist nicht geschehen, oft gibt es zwischen uns Reibungspunkte. Aber diese magische Variation von Liebe und Gefühlen zwischen der Filmrealität und der Realität des Publikums ist sehr angenehm. Mia ist zuckersüß und die Zelluloid-Spiele funktionieren überraschenderweise. ()
One of Woody Allen's most amazing films – and, paradoxically, I would never have guessed Woody was the director. The beautiful and almost mysterious romance and the precise performances of the main duo captivated me until the last minute. It is a masterful art to make the audience laugh and keep their smile for several minutes, only to then make them cry sincerely. ()
One of the fundamental criticisms of film critics that the majority of viewers not only did not share but also did not understand, was directed against the separation of the film world from reality. Films should reflect the reality of everyday life and address real problems, rather than offering an escape into a world of illusions. On the other hand, viewers always respond that they are fed up with ordinary reality and come to the movie theater to dream and have fun. Woody made an entertaining plaything about the film industry as a traditional factory of dreams, where we go to hide from the misery of daily exhausting reality. One day, the film character rebels and decides to experience real emotions and real life, addressing the viewer in the movie theater. What follows is a romance like those in the most debased dime novels, spiced up by Allen's ironic insight, but it has a somewhat painful ending for fans of the dime store novel genre. The Purple Rose of Cairo is a comedy, but unlike Woody's early works, it is not based on one-liners and wacky gags. It has a charming cast, and Woody has already proven here that his strongest suit is working with actors and creating well-developed dialogue. Overall impression: 85%. ()
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