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„Magic“ Mike Lane (Channing Tatum) kehrt nach einer längeren Auszeit auf die Bühne zurück. Nachdem ein Geschäftsabschluss krachend gescheitert ist, muss sich der mittellose Mike nun mit Barkeeper- Auftritten in Florida über Wasser halten. Dann macht ihm eine wohlhabende Society-Lady (Salma Hayek) ein Angebot, das er nicht ablehnen kann. In der Hoffnung, damit seinen letzten großen Job zu absolvieren, reist er mit ihr nach London – und stellt bald fest, dass seine Auftraggeberin eine ganz eigene Agenda verfolgt. Als Mike herausfindet, was sie wirklich vorhat, steht alles auf dem Spiel. Wird es ihm (und der Gruppe heißer neuer Tänzer, die er in Form bringen muss) gelingen, die ganz große Show durchzuziehen? (Warner Bros. DE)

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Kritiken (3)

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POMO 

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Englisch A sexy private dance in a luxury Miami villa in the introduction. A spectacular group performance in a London theatre at the end. And in between, it’s just very bad – boring and even annoying ballast with an overacting Salma Hayek, whose character seems to have been written with the idea of “this is precisely what viewers of our franchise will not want to see”. ()

Goldbeater 

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Deutsch Nach einem dramatisch gelungenen ersten Teil und einer entspannten zweiten Folge kommt nun der dritte (und laut Titel wahrscheinlich letzte) Teil, der nur noch altmodisch, naiv und eine süße Märchengeschichte ist. Man könnte vielleicht schätzen, dass es zum dritten Mal etwas Genretechnisch etwas anders ist, aber diesmal gefällt mir diese Veränderung wirklich nicht mehr so gut. Soderbergh hat die sympathisch eitlen Charaktere der vorherigen Teile gegen durchweg unsympathische neue Charaktere ausgetauscht, die die am meisten abgenutzten Filmklischees erfüllen (missverstandene, impulsive Dame, überlistende, multitalentierte Teenagerin, zurückhaltender, weiser Kammerdiener). Und wenn man schon von Klischees spricht, fangen Gastrollen über Zoom in den letzten Monaten an, ein sehr abgenutztes filmisches Mittel zu sein. Kameramäßig ist es wieder schön, die Choreografie der Tänze ist sehr gut, es gibt auch ein paar witzige Soderbergh "wtf" Momente, aber ich kann nicht anders, was den Handlungsverlauf betrifft, passt es gerade noch in den Hallmark Channel um 14:30 Uhr. ()

Matty 

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Englisch The first Magic Mike was an uncomplicated social drama, the second a road movie and this, the third one, is a Lubitsch-esque conversational comedy built on the foundation of a backstage musical. Or Pretty Woman in reverse, if you like (a rich housewife buys the company of a stripper with a heart of gold, and the question of “love or money?” stands at the centre of the story). However, there is also criticism of the capitalism/patriarchy that turns everything into a commodity (London is humorously presented through a series of shots of souvenirs) and promises to women, who are at the centre of the narrative for the first time, freedom (the perhaps most expensive shop in the city is aptly called Liberty) and  fulfilment of their most secret fantasies, but only if they give up their wealth and power. In other words, it really has to be a fantasy realised somewhere in the theatre, without any overlap with the real world, where men still make the decisions. Magic Mike’s Last Dance can also be seen as Soderbergh’s effort to subversively play around with the concept of legacy sequels, at which he both succeeds and fails (and reflects his own position, when, like Mike, he has to build on a successful brand, sell himself and rely on patrons instead of building something new because of the systemic conditions). The protagonist wouldn’t have done anything spectacular without someone else’s money and a job offer; he simply would have continued to make a living as a bartender and remained a lone wolf. The old gang only appears briefly during a Zoom call and there are minimal references to the preceding instalments (a flashback with a striptease in a police costume). The dance scenes, thanks to which this is one of the most erotic Hollywood films without sex (and it will make your nipples erect regardless of your gender or orientation) are parodically overwrought (the opening “pornographic” dance à la Fifty Shades of Grey and its moist variation at the end). The deliberate formulaicness with the division of the story into basic archetypes is made visible by the straightforward voiceover, which transform’s Mike’s return to the stage almost into a fairy tale or mythical story. It’s definitely not as silly and shallow as it may seem when viewing it on a superficial level. 75% ()

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